Esettanulmány: egy majdnem jól sikerült beszerzési tervről

Esettanulmány 2.

Korábbi esettanulmányunknál megismerkedhettünk szereplőinkkel. Most egy kis emlékeztető: Neked-8 Kft, egy vidéki kisvállalkozás, akik söralátétet gyártanak. Ügyvezető Nekem János. Titkárnő, adminisztrátor ügyintéző: Szép Piroska (Pirike), a raktáros-beszerző és karbantartó: Öregh István (Pistabácsi) és még 15 alkalmazott.
Ez a kör újabb szereplőkkel bővül. A cég egyik fontos pozíciját betöltő takarító néni, Kovács Jánosné, Mari-néni és egy új alkalmazott a beszerzési feladatokat ellátó fiatal Szabó Péter.

Beszerzési tanácsadás - beszerzési esettanulmány

Nekem János ügyvezető úrral személyesen találkoztam és egyeztettünk üzleti kapcsolat lehetőségről. Tapasztalatomból adódóan néhány jó tanáccsal láttam el az ügyvezetőt, de Ő nem mindenben fogadta ezt el. Többek között külső beszállítási lehetőséggel szemben saját alkalmazott foglalkozatása mellett döntött. Lássuk az eredményt!

A Péter azt a feladatot kapta, hogy egy hétre előre készítsen egy beszerzési tervet, járja körbe az illetékeseket és írja össze kinek mire van szüksége. A lista alapján heti egy (!), maximum két napra készítsen az anyagok, eszközök beszerzésére egy útvonaltervet, mely alapján a beszerzéseket gazdaságosan elvégzi. Ezzel is tehermentesítve az Ügyvezetőt, nem is szólva arról, hogy mindenki maradjon a saját „kaptafájánál”. Péter a beszerzések lebonyolítására a cég kisteher autóját használhatja.

Az első két hét kicsit döcögősen indult. Péter próbálta összeszedni az információkat, de sajnos nem mindenki támogatta a fiatal kollégát. Feleslegesnek tartották tevékenységét, hisz eddig is meg-voltunk-valahogy, féltékenyek voltak, hogy bizalmas információhoz is juthat, ezért listát ugyan kapott Péter, de azzal még nem volt kisegítve. Jó képességekkel és ambícióval megáldott kolléga ettől függetlenül próbált az Ügyvezető kérésének eleget tenni.

Problémák akkor kezdődtek, amikor Péter nem kapott meg mindent egy helyen és tovább kellett autóznia. Ott sem volt az, amit a kollégák kértek, így helyettesített. Mari-néni nem Sanyó vízkőoldót kapott, hanem ZIMI-t, Pirikének II. típusú elsősegély dobozt hozott, de kétszer drágábban, mint amire számított és Pista bácsi sem azt a munkavédelmi kesztyűt kapta, amit kért. Amikor visszaért, akkor derült ki, hogy elfogyott a papírtörlő, amit elfelejtett Mari-néni mondani. Na, ez így nem mehet tovább, mondták a kollégák, majd mi megvesszük azt a pár tételt, ami kell nekünk. Egy hónap után Nekem János azt tapasztalta, hogy egy beszerzővel szemben négyen foglalkoznak beszerzésekkel, számlákat hoznak a pénztárba és a kisteher állandóan használatba van.

Mi lenne a megoldás? Külső szakértőként jobban látjuk a problémákat, adott esetben az információ hiányokat, mint egy belső alkalmazott. Mit érdemes centralizálni és mit nem, hol kell hosszú, vagy rövidtávú keretszerződésekkel lefedni a beszállításokat. Mivel nem „érdemes” foglalkozni, amit interneten is meg lehet rendelni és idehozzák. Centralizálás kell, vagy decentralizálás? Milyen tartalékok vannak a beszerzési eljárásokban, de nem folytatom tovább.

Mibe kerül ez? Mi is sikerdíjasok vagyunk. Nézzük meg mit takaríthat meg egy ötlettel, egy megoldási javaslattal a beszerzéseken és ez mennyi ér meg Önnek. Ha a Thesóban egy bevásárló kocsit nem tudunk olyan gyorsan tolni, mint ahogy szeretnénk, akkor azt meg kell javítani. Mi mondjuk meg, hogy olaj kell, és azt is, hogy a kerekekhez.

Beszéljünk pár percet és Önnél minden kerék a beszerzésével kapcsolatban olajozottan fog működni!
Vegye fel velünk a kapcsolat itt!

← Vissza a listához

VAGY

Iratkozzon fel hírlevelünkre!



A két szám összege: 1 + 5 =
A két szám összege: 1 + 5 =